Jak se měří vysokorychlostní železnice

Dvoucentimetrový pixel usnadňuje geodetické práce na budoucích vysokorychlostních tratích.
20.9.2020

S začátkem podzimu roku 2019 jsme zahájili měřické práce na významné zakázce pro Správu železnic. Význam zakázky byl podtržen rovněž zájmem českých veřejnoprávních medií — o projektu referoval například Radiožurnál Českého rozhlasu i Česká televize.

Cílem zakázky bylo geodetickým měřením vyhotovit Účelovou železniční mapu (ÚŽM), která bude sloužit pro projekční práce na realizaci vysokorychlostní tratě Brno – Ostrava. Měřilo se v traťovém úseku TU 1891 včetně stanic Prosenice, Lipník nad Bečvou, Drahotuše, Hranice na Moravě, Jistebník, výhybna Polanka, Ostrava Svinov. V těchto stanicích bylo provedeno také zaměření a výpočet 3D osy kolejí. Rozsah zájmového území byl dán stávajícím průběhem železniční tratě a šířkou zájmového území, která byla přibližně sto metrů v celé délce. Běžné mapování podkladu pro projekty se většinou realizuje v rámci hranice drážního pozemku.

Chcete se dozvědět více? Podívejte se na články, které vyšly na webech Zeměměřič a GeoBusiness.

Chcete být informování o novinkách? Budeme vám zasílat Georevue.
Děkujeme za přihlášení.
Oops! Something went wrong while submitting the form.